De klasleerkracht is verantwoordelijk voor de opvolging van de leerlingen. In het bijzonder voor nieuwe leerlingen, kwetsbare leerlingen of leerlingen met problemen die nauwe begeleiding en toezicht nodig hebben. Elke week wordt er in de eerste drie jaren van het secundair een klasleerkrachtmoment georganiseerd. Hier wordt er gewerkt aan sleutelcompetenties, het Kiva-programma, “leren leren” en worden er seizoensgebonden activiteiten gepland. In de hogere jaren van het secundair organiseert de klasleerkracht individuele ontmoetingen of in kleine groep om hen te begeleiden bij hun uitdagingen.
De schoolpsycholoog en de counsellor staan klaar voor leerlingen die individuele hulp of begeleiding nodig hebben bij persoonlijke, emotionele, relationele of andere problemen die psychologische bezorgdheden kunnen worden. Zij bieden ook psycho-educatie aan op gebied van stressmanagement, faalangst, etc.
Het zorgteam bestaat uit: de klasleerkracht, de schoolpsycholoog en counsellor, de schoolverpleegkundige, de pedagogisch adviseurs en de adjunct-directeur van de secundaire school. Dit multidisciplinair team coördineert de opvolging van de noden van de leerling binnen de school en in samenwerking met externe ondersteunende partners.